Сподели в Facebook  

четвъртък, 30 април 2009 г.

Болкоуспокояващите повишават кръвното налягане

Популярните болкоуспокояващи средства като аспирин, ибупрофен и ацетаминофен могат да доведат до повишаване на кръвното налягане при мъжете, предаде Ройтерс, цитирайки резултатите от изследване на американски специалисти.

Изследователите от "Бригам енд уиминс хоспитъл" в Бостън установили, че мъжете, приемащи подобни лекарства през повечето дни от седмицата, са изложени на по-голям риск от повишено кръвно налягане в сравнение с представителите на силния пол, които не пият болкоуспокояващи.

Откритието им подкрепя изследване от 2002 г., според което приемът на тези популярни лекарства е свързан с повишаване на кръвното налягане при жените. "Аспиринът, ибупрофенът и ацетаминофенът /парацетамол/ са трите най-популярни болкоуспокояващи средства в САЩ.

Всеки ден милиони хора ги използват срещу болки от различен произход", обясняват специалистите. В хода на своето изследване те анализирали данните от изследване, обхванало 16 000 мъже.

Изследователите установили, че за мъжете, които приемат ацетаминофен в шест или седем дни от седмицата, съществува 34 процента по-голяма опасност от поставянето на диагноза високо кръвно налягане в сравнение с тези, които не пият аналгетици.

Приемът на аспирин е свързан с 26 процента по-голям риск от високо кръвно налягане, а на нестероидни противовъзпалителни средства като ибупрофен - с 38 процента по-голям риск.

Мъжете, които приемат 15 или повече хапчета ибупрофен седмично, са изложени на близо 50 процента по-висок риск от повишено кръвно налягане. Изследователите обаче отбелязват, че мъжете, които по съвет на лекар всеки ден пият аспирин за намаляване на риска от инфаркт, трябва да продължат да спазват препоръките на специалиста.

В защита на аспирина от "Байер" се позовават на две скорошни изследвания, според които аналгетикът не увеличава риска от високо кръвно налягане. Производителите на Тиленол /търговското наименование на парацетамола/ също цитират проучвания, според които лекарството не е свързано с повишен риск от високо кръвно налягане и сърдечносъдови заболявания.
Източник:www.lekar.bg

0 коментара:

Публикуване на коментар