Сподели в Facebook  

събота, 1 август 2009 г.

Праскова – за младост и против депресия

Прасковата произлиза от Китай. В западните части на тази страна се е смятала за райски плод. За прасковата съществуват местни легенди, подобни на библейските за ябълката. Прасковата се приемала и за божествен плод, носещ безсмъртие.



Прасковата е сочен, ароматен, освежаващ и хранителен плод, който лесно се усвоява от организма.
За да е ценен този плод за здравето ни, е добре да се консумира узрял, леко мек. Ако прасковите са брани рано и още са твърди, е желателно да поседят известно време на стайна температура. Когато кожата на прасковата се набръчка, то плодът губи от полезните си свойства, така че не ги пазете дълго.


Полезните вещества
80-90 % от съдържанието на плода е водно, 6-14 % са захарите, включително и захароза, около 8 % са пектиновите вещества, средно 15 мг% е наличието на витамин С и около 0,8 мг% е каротинът.
Прасковите съдържат ценни органичните киселини - ябълчна, винена, лимонена, и минералите - калий, желязо, фосфор, манган, мед, цинк, селен и магнезий. Богати са на витамин С, една праскова доставя ¾ от необходимата дневна доза от антиоксидантния витамин. Съдържат витамини от група В, включително и фолиева киселина, витамин Е, К, РР и етерични масла.
Много от ценните вещества в плода се запазват дори и при кулинарна подготовка – при консервиране, приготвяне на сладки изкушения, при сушене.



Полезни са при...
Прасковите са особено полезни при констипация и киселини. Плодът усилва отделянето на стомашни сокове и подобрява храносмилането на мазна храна. Стимулира апетита.
Пресните праскови се препоръчват за подобряване на функциите на червата и за стимулиране на жлъчката. Спомагат за отделянето на шлаки от организма.
Лесно усвоимото нишесте на прасковата има принос за подобряването на храносмилателния процес. Предотвратява процесите на гниене в стомашно-чревния тракт.


Заради високо съдържание на калий, прасковите се препоръчват при нарушения на сърдечния ритъм. Действат положително и на имунната система.
Заради желязото са полезни при анемия. А ако се хапват редовно червени, добре узрели праскови, се допринася за подобряването на зрението.
Плодът е особено подходящ за деца, бременни жени, за лица след боледуване.



Консумацията на праскови се отразява благоприятно на организма и при подагра, ревматизъм, заболявания на бъбреците. Препоръчва се при сърдечно-съдови заболявания, заболявания на бъбреците, черния дроб и жлъчката.
Прасковите не бива да се консумират при алергии, диабет и затлъстяване.



Източник: puls.bg

0 коментара:

Публикуване на коментар