Сподели в Facebook  

четвъртък, 9 юли 2009 г.

Полезни летни плодове и зеленчуци

Една чаена чаша или около 17 череши съдържат 87 калории и 2,9 грама фибри. Богати са на бета-каротин, витамин С (1 ч.ч. = 26% от дневния прием), манган и калий, който блокира ефекта от богатия на сол хранителен режим.

Черешите съдържат и флавоноиди, които предпазват сърцето, а диетата с тях може да повиши имунитета, да намали риска от грип и други респираторни заболявания, намалява холестерола, възпалителните процеси и риска от диабет тип 2.

Черешите могат да се консумират отделно, в плодови салати или на сладко.

Боровинки

Боровинките съдържат около 84 калории (1ч.ч.) и 3,6 грама фибри в сурово състояние. В тях има още пектин и разтворими фибри, които предпазват от рак и намаляват холестерола, витамин К за костите, манган и витамин Е (антиоксидант).

Антоцианините (водоразтворими цветни пигменти) предпазват от възпаления и заздравяват съдовата система.

Боровинките са известни и с високото съдържание на антиоксиданти. Може да се комбинират с кисело мляко, да се прибавят към сладкиши или сладолед.

Бамя

Съдържанието на фибри в сготвената бамя е съпоставимо с това в овесената каша. В една чаена чаша сварена бамя има 35 калории, 4 гр. фибри и 3 гр. протеини, витамини и минерали - 80% от дневната доза витамин К, С и В6. Освен това е и много засищаща.

Използва се за салати, яхнии, дори сандвичи.

Ягоди

В една чаша ягоди има 46 калории, 2,9 гр. фибри и 50% повече витамин С от необходимата дневна доза. Манган, фолиева киселина и витамин В6 са сред другите полезни вещества.

Ягодите също са богати на антиоксиданти и флавоноиди, които имат антиракови свойства.

Патладжани

Патладжаните са богати на витамини, минерали, калий, манган, мед, тиамин и фолиева киселина. В една чаша нарязани и сготвени сини домати има 35 калории и 2,5 гр. фибри.

Проучвания показват, че патладжанът има и антираково действие и може да предпазва организма от бактерии и вируси.

Повечето полезни вещества се съдържат в обвивката му.

Домати

Този плод, който играе ролята на зеленчук, съдържа дълъг списък с полезни вещества. В една чаша сурови домати има само 32 калории и 2,2 гр. фибри.

Витамин С, А и К, бета-каротин, калий, манган, хром и други минерали са само част от здравословното съдържание на доматите.

Топлината обработка отключва ликопена - каротиноиден пигмент с антиоксиданти и антиракови свойства. Скорошни изследвания показват и ползи за костите.



Източник: actualno.com

0 коментара:

Публикуване на коментар